your outlook friend

Intro

LEKTIONER:
1. Outlook Today
Överblick i vyn Outlook Today
2. Ingen ger dig tid - ta dig tid!
Boka ett möte i kalendern
3. Radera först, sortera sedan
Skapa mappar
4. Förklädda uppgifter
Skapa uppgifter från ett e-post-meddelande
5. Filtrera mera
Sortera e-post med Rules Wizard
6. Röja runt i e-postlådan
Mer om mappar och mappstruktur
7. Vem ska ha meddelandet?
Att använda Adressboken
8. Den som söker skall finna
Avancerad sökning i Adressboken
9. Dina nära och kära
Att använda Contacts
10. Jakten på den försvunna e-handeln
Sökning i Outlooks olika delar
11. Jobba där du är
Synkronisering mot lokal fil
12. Sunt förnuft och festinbjudningar
Hur du använder Importance och Tracking
13. När det går lite för fort
Återkalla skickade e-brev
14. Digital takt och ton
Etikettsregler på nätet
15. Sätt kollegerna i arbete
Ge uppgifter till andra
16. Planera mera
Klassificera tid i kalendern
17. När passar det dig?
Mötesinbjudningar
18. Få grepp om tiden
Tips för effektivitet och olika skrivbordsvyer
19. Skräddarsy dina genvägar
Outlook Bar och genvägar
20. Nu är det slut!
Utvärdering

 

 

Outlook


Nu är det slut!

Här tar Outlookskola slut - i alla fall för denna gång. Vi hoppas att du haft nytta och glädje av skolan, och att den hjälpt dig bli bättre kompis med din Outlook.
   Kanske kommer vi tillbaka med nya avsnitt. Kanske avslutar vi här. Det beror helt på dig. För att veta hur vi ska gå vidare vill vi nu veta vad du tycker. Här följer några frågor vi gärna vill ha svar på:

1. Har du följt Outlookskolan?
Ja, varje avsnitt
Ja, till största delen
Ibland
Jag har tittat på den någon gång
Nej

2. Hur upplever Du att svårighetsgraden varit i Outlookskolan?
Alltför svår
Lite svår iblend
Lagom
Ganska lätt
Alltför lätt

3a) Har du, efter att ha läst Outlookskolan, förändrat ditt sätt att arbeta?
Ja, radikalt
Ja, till viss del
Ja, något
Nej, knappast alls
Nej, inte alls

b) Om du svarade jakande på fråga 3a - hur har du i så fall ändrat ditt arbetssätt?

4a). Tycker du att Outlook skolan är en bra form för att föra ut denna typ av information?
Ja, jättebra
Ja, ganska bra
Sådär
Det finns andra sätt som kan vara bättre
Nej, det är fel form
Vet ej

b) Om du svarade nekande på fråga 4a - vilka former/medier skulle du föredra?
CD/interaktiv
Tryckt form
Lärarledd enskild handledning
Lärarledd gruppträning

5. Vill du att vi fortsätter med Outlookskolan i dess nuvarande form?
Ja, absolut, det har varit jättebra
Ja, gärna - jag ska försöka följa med
Vet ej
Kommer knappast att följa den
Nej, satsa på något annat istället

6. Finns det några speciella frågorställningar kring arbetssätt med Outlook som du skulle vilja behandlades i denna form?

7. Andra kommentarer?

Vem är du (frivilligt)?
Namn:
e-post:


  
  http://www.cs.se/how/ Version 2.0 | Copyright © 1999—2024 CS
 Skapad 2001-06-17 | Uppdaterad 2015-02-18
 
Publicerad i Access Magazine 
14 mars 2000