![]() ![]() LEKTIONER:
|
När det går lite för fortIbland händer det att avtryckarfingret är snabbare än hjärnan. Alltför sent upptäcker du kanske att du just skickat iväg ett meddelande som inte var komplett, eller som skrevs när du var upprörd och innehöll en del mindre smickrande kommentarer. Du ser hur utkorgen töms, och ditt mail är redan på väg... Lugn, det finns hopp! I alla fall om de goda makterna (och mottagaren) är med dig. En samarbetsvillig mottagare är nämligen den viktigaste förutsättningen för att funktionen för att återkalla e-post ska fungera. Så låt oss hoppas att du inte just skickat något du kommer att få äta upp.
För att återkalla e-post krävs följande förutsättningar: Återkalla ett meddelande 1. Gå till mappen Sent Items och öppna det meddelande du skickat och som du nu vill återkalla. 2. Välj Recall This Message... från Actions-menyn. 3. Du får upp en ruta som meddelar om mottagaren läst ditt
meddelande eller ej. Här väljer du om du vill att det skickade
meddelandet ska raderas eller raderas och ersättas. 4. Vi väljer att återkalla det första meddelandet och ersätta det med ett nytt. 5. Här ser vi mottagarens inbox. Om mottagaren öppnar det mellersta återkallningsmeddelandet
återkallas (försvinner från inkorgen) genast det först
skickade meddelandet. 6. När mottagaren öppnat återkallningsmeddelandet skickas ett meddelande tillbaka till avsändaren med beskedet att återkallningen lyckats. |
http://www.cs.se/how/
Version 2.0 |
Copyright © 1999—2025 CS Skapad 2001-06-17 | Uppdaterad 2015-02-18 |
Publicerad i Access Magazine 28 januari 2000 |